Κεντρο Προστασιας Καταναλωτων Δυτικης Μακεδονιας

Σωκ. Μπλιούρα 2 – 50100 Κοζάνη

Τηλ. & Fax: 2461042282

E-mail: kepka@in.gr

Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

15η Μαρτίου 2013 Παγκόσμια ημέρα καταναλωτή - Καταναλωτικό κίνημα





ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ 
( ΚΕ.Π.ΚΑ.) 
Δ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Σωκ. Μπλιούρα 2 (Σωκράτειο Μπλιούρειο Ίδρυμα)
50100 ΚΟΖΑΝΗ
    Τηλ.-Fax : 2461042282 
          e-mail:kepka@in.gr
     http://kepkakozanis.blogspot.gr

Η Συνέντευξη Τύπου του Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ Δ. Μακεδονίας ξεκίνησε με τις δηλώσεις της υπεύθυνης Δημοσίων Σχέσεων, Αναστασίας Σιλιάφη, η οποία καλωσόρισε τους εκπροσώπους Τύπου και αναφέρθηκε εν συντομία στην Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15 Μαρτίου) και στον ρόλο του ΚΕΠΚΑ. 
         
       Παρουσίασε το νέο Δ.Σ., το οποίο προέκυψε από τις εκλογές της 3-3-2013, το οποίο έχει ως εξής:
Πρόεδρος:         Γιάννης Θεοφύλακτος Δικηγόρος
Αντιπρόεδρος:   Θωμάς Παπαγιώτας     Γεωπόνος
Γ. Γραμματέας:  Εύη Κτενίδου              Δικηγόρος
Ταμίας:               Βασίλης Ιωαννίδης      Δικηγόρος
Τακτικό Μέλος: Κων/νος Αγγελίδης Ελ. Επαγγελματίας
Τακτικό Μέλος: Αναστασία Σιλιάφη Διατροφολόγος
Τακτικό Μέλος: Βασιλική Διάφα      Δικηγόρος
       
          Το  νέο Δ.Σ. του ΚΕ.Π.ΚΑ.  Δυτ. Μακεδονίας όρισε ομόφωνα: 
α) ως υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων, το μέλος του Δ.Σ.  Αναστασία Σιλιάφη, 
β) ως νομική σύμβουλο, το μέλος του Δ.Σ. Βασιλική Διάφα,
γ) ως υπεύθυνο λειτουργίας των γραφείων, το μέλος του Δ.Σ. Κων/νο Αγγελίδη και
δ) ως υπεύθυνο της καταναλωτικής αγωγής στην εκπαίδευση το αναπληρωματικό μέλος του Δ.Σ., Νικόλαο Ντίνα.

Το Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ Δ. Μακεδονίας απέδωσε τιμητική πλακέτα για την πολύχρονη προσφορά του ως μέλους του Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ (ταμίας),  στο απερχόμενο μέλος του κ. Γεώργιο Βουχάρα, ο οποίος με την οξύνοια, το ήθος και την εργατικότητά του απετέλεσε έναν από τους στυλοβάτες του καταναλωτικού κινήματος στη Δυτική Μακεδονία.




Κατόπιν, η κα Σιλιάφη, έδωσε τον λόγο στο Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ Δ. Μακεδονίας.


Γιάννης Θεοφύλακτος, Πρόεδρος ΚΕ.Π.ΚΑ. Δ. Μακεδονίας
Συνέντευξη Τύπου στις 14-03-2013
Στα γραφεία του ΚΕ.Π.ΚΑ. Ν. Κοζάνης
για την παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή (15-03-2012)


15η Μαρτίου 2013
Παγκόσμια ημέρα καταναλωτή 
Καταναλωτικό κίνημα  
                                                       
        Κυρίες και Κύριοι,
  Σας ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία σας σήμερα εδώ, για να τιμήσουμε την παγκόσμια ημέρα καταναλωτή.
        Αφιερώνουμε την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή του 2013   στην ανάγκη ρύθμισης και διαγραφής μέρους των χρεών της ελληνικής οικογένειας και της ελληνικής επιχείρησης, ΜΕ ΣΥΝΘΗΜΑ «ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ»

Αφιερώνουμε τη σημερινή παγκόσμια ημέρα καταναλωτή, 15 Μαρτίου 2013 στην σταθερότητα της κοινωνίας και στην προτεραιότητα της κοινωνίας έναντι του τραπεζικού συστήματος.

Υπάρχουν έντονα σημάδια αποσταθεροποίησης της κοινωνίας, η οποία ‘βράζει’ και δυστυχώς δεν υπάρχουν διέξοδοι αποσυμπίεσης –το φρικτό συμβάν στη Λάρισα ή κάτι παρόμοιο μπορεί να αποτελέσει τη σταγόνα που θα κάνει το ποτήρι να ξεχειλίσει.

Δυστυχώς, οι κρατούντες αποδεικνύεται ότι νοιάζονται περισσότερο για την προστασία του τραπεζικού συστήματος παρά για την προστασία της κοινωνίας, παρά για την προστασία των ελλήνων πολιτών.

Μετά το νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά (3869/2010) αναμένουμε την ψήφιση μίας συνολικής ρύθμισης με παράλληλη διαγραφή μέρους των χρεών, του συνόλου των ελλήνων των οποίων τα εισοδήματα μειώθηκαν δραματικά χωρίς καμία υπαιτιότητά τους.

Θυμίζουμε ότι ο νόμος για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά αφορούσε κυρίως τους έλληνες που υπερδανείστηκαν, που είχαν λάβει σωρεία στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων, ίσως και εορτοδανείων, ‘διακοποδανείων’ και ήταν κάτοχοι πιστωτικών καρτών.

Η σοβούσα, όμως, οικονομική κρίση και η δραματική μείωση των εισοδημάτων όλων σχεδόν των ελλήνων, τους κατέστησε ανήμπορους να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους

 Κατά τις δύο εκλογικές αναμετρήσεις του Μαΐου και του Ιουνίου του 2012, η υπερχρέωση και η αναγκαιότητα συνολικής ρύθμισης των δανείων όλων των συμπολιτών μας που τα εισοδήματά τους υπέστησαν (και υφίστανται) συνεχείς μειώσεις, χωρίς καμία υπαιτιότητά τους, ήταν πολύ ψηλά στην προεκλογική ατζέντα όλων των πολιτικών κομμάτων.

Στη διπλή προεκλογική περίοδο, τα κόμματα υπερθεμάτιζαν σε υποσχέσεις για ρυθμίσεις των δανείων ανάλογες με τις μειώσεις των μισθών ή των εισοδημάτων. Οι χιλιάδες υπερχρεωμένοι πείστηκαν από τις προεκλογικές καμπάνιες και ψήφισαν αναλόγως.

Μάταια, όμως. Έκτοτε, αναμένουμε μέρα με τη μέρα, εβδομάδα με την εβδομάδα και μήνα με το μήνα μία γενναία ρύθμιση των οφειλών όλων όσων το εισόδημά τους μειώθηκε ραγδαία λόγω των μνημονιακών νόμων και της συνακόλουθης ύφεσης.

Αντ’ αυτού για πρώτη φορά εξαγγέλλεται κατά το Νοέμβριο του 2012 χωρίς καμία διαβούλευση με καταναλωτικές ενώσεις (και το λέμε όχι μόνο για το ΚΕΠΚΑ Δ. Μακεδονίας) μία ‘κουτσουρεμένη’ ρύθμιση με πολλές προϋποθέσεις (25000€ ακαθάριστο οικογενειακό εισόδημα, 35% μείωση του εισοδήματος από 1-1-2010, ενυπόθηκα δάνεια) που θα αφορά μικρό ποσοστό όσων έχουν πρόβλημα με τα δάνεια και που δεν θα λύνει, αλλά απλώς θα μετατοπίζει κατά 3 ή 4 χρόνια το πρόβλημα.

Στους μήνες που μεσολάβησαν ακούστηκαν διάφορα, προστίθενται συνεχώς προϋποθέσεις (π.χ. ακούστηκε ότι πρέπει να είναι ενήμερα τα δάνεια!) που καθιστούν ακόμη πιο περιορισμένο τον αριθμό όσων θα ενταχθούν στη ρύθμιση αυτή.

Σήμερα, ακόμη και αυτή η ελλιπής ρύθμιση παρουσιάζεται ως μη αποδεκτή από την τρόικα.
Μα τι θέλουν; Να πάθουν ό,τι και με το πετρέλαιο θέρμανσης; Να μην εισπράξουν τελικώς τίποτε;

Αυτό που χρειαζόμαστε δεν είναι μία ελλιπής, μία ‘κουτσουρεμένη’ ρύθμιση, αλλά μία γενναία ρύθμιση με ‘κούρεμα’ των οφειλών των ελλήνων.

Όπως ακριβώς το χρέος της Ελλάδας δεν ήταν και δεν είναι διαχειρίσιμο χωρίς ‘κούρεμα’, χωρίς διαγραφές ποσοστού του χρέους, έτσι ακριβώς και τα χρέη της ελληνικής οικογένειας και των ελλήνων πολιτών δεν είναι διαχειρίσιμα χωρίς ‘κούρεμα’, χωρίς δηλ. διαγραφή ποσοστού τους.

Ακόμη και από κύκλους του ΔΝΤ προτάθηκε το κούρεμα στα δάνεια των ελλήνων πολιτών και των επιχειρήσεων. Είναι μία πρόταση, την οποία πρέπει να εκμεταλλευτεί και να προτάξει η ελληνική κυβέρνηση.

Οι κρατούντες φαίνεται πως δεν θέλουν να ‘κουρέψουν’, να διαγράψουν δηλ. μέρος των οφειλών των ελλήνων.

Ανησυχούμε, όμως, μήπως αληθεύουν οι ολοένα και εντεινόμενες φήμες που θέλουν τις ελληνικές τράπεζες να μεταβιβάζουν, να μεταπωλούν τα δάνεια σε ξένες τράπεζες και μάλιστα σε τιμή ευκαιρίας. Σε ποσοστό 30% ίσως και 20% φημολογείται ότι θα πωλήσουν τα δάνειά μας. ΔΗΛΑΔΗ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΘΑ ΤΑ ‘ΧΑΡΙΣΟΥΝ’ ΣΤΙΣ ΞΕΝΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ. Και φανταζόμαστε όλοι την ισχύ των ξένων κολοσσών με τις πλάτες των ισχυρών κυβερνήσεών τους, προκειμένου να καταργήσουν κάθε προστατευτικό νόμο και διάταξη…

Ξεχνάνε φαίνεται ποιος είναι αυτός που θα δουλέψει για να βγάλει τη χώρα από την κρίση. Ξεχνάνε ποιος είναι αυτός που θα δουλέψει για να αποπληρώσει τα δάνεια με τα οποία ανακεφαλαιοποιείται το τραπεζικό σύστημα. Ξεχνάνε ποιος θα ξεπληρώσει τα δάνεια με τα οποία σώζεται η χώρα: Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ. Κι αν θέλουμε να υπάρχει ενεργός, ζωντανός έλληνας πολίτης και να μένει στην Ελλάδα, τότε πρέπει πρώτα αυτόν να σώσουμε από την χρεοκοπία, προκειμένου ακριβώς να μπορέσει να κρατηθεί ζωντανός και να συνεχίσει να δουλεύει και να πληρώνει φόρους και εισφορές.
         
Το παράδειγμα είναι τυπικό και συγκεκριμένο: ζευγάρι ενός δημοσίου υπαλλήλου με δύο παιδιά (η/ο σύζυγος εργαζόταν π.χ. με ημιαπασχόληση στον ιδιωτικό τομέα).
Εισόδημα προ κρίσης: περίπου 1500€ ο δημόσιος υπάλληλος, περίπου 500€ ο ιδιωτικός υπάλληλος από την ημιαπασχόληση.
Δάνειο: Ένα στεγαστικό δάνειο με δόση 500€/μήνα, δηλ. το 25% του εισοδήματος (περίσσευαν 1500€ με τα οποία ζούσε άνετα η οικογένεια).
Αξία διαμερίσματος (αγοράστηκε με το δάνειο): 130.000€
Εισόδημα σήμερα: 850€ ο δημόσιος υπάλληλος, μηδέν (0) λόγω απολύσεως ο ιδιωτικός.
Δάνειο: παραμένει το ίδιο, δηλαδή 500€/μήνα.
Αξία του ίδιου διαμερίσματος: 70.000€.
        
Ερώτημα: πώς θα ζήσει μία τετραμελής οικογένεια με 350€ το μήνα; Πώς θα πληρώσει φόρους, χαράτσια και αυξημένους λογαριασμούς; Πώς θα ξεχρεώσει ακόμη και εάν θεωρητικά πωλούσε το διαμέρισμά της;
         
Εάν σε αυτή την οικογένεια πεις ότι θα πληρώνουν 100-150€ το μήνα για τα ίδια χρόνια που έχουν συνάψει το δάνειο ή έστω για 5 χρόνια περισσότερα, τότε θα στερηθούν, θα κάνουν θυσίες, αλλά θα τα πληρώσουν.
         
Εάν στην ίδια οικογένεια πεις ότι θα πρέπει να πληρώνουν 500€ το μήνα, τότε απλούστατα θα σταματήσουν να πληρώνουν, δεν θα πληρώνουν τίποτε (παύση πληρωμών).
        
Εκεί μας οδηγεί, δυστυχώς, η πολιτική της κυβέρνησης και της τρόικας. Και αυτό θα σημάνει την ταυτόχρονη αποσταθεροποίηση τόσο του τραπεζικού συστήματος όσο και της κοινωνίας.
        
Κάποιοι δυστυχώς συκοφαντούνε τους έλληνες πολίτες και μιλάνε για δήθεν ‘μπαταχτσήδες’. Τους αποκρούουμε με στοιχεία: οι έλληνες δανειολήπτες ήταν πανευρωπαϊκά οι πιο καλοπληρωτές (στοιχεία προ κρίσης, του έτους 2007): όταν οι έλληνες είχαν εισοδήματα (προ κρίσης), το ελληνικό τραπεζικό σύστημα κατέγραφε τις μικρότερες επισφάλειες.
         
Τότε, θυμίζουμε, έγινε από την πλευρά του τραπεζικού συστήματος ένα ‘πάρτι’ εσόδων, με υπέρογκα επιτόκια, με σωρεία παράνομων και καταχρηστικών όρων στις τραπεζικές συμβάσεις, με υπέρογκα μπόνους στα ‘γκόλντεν μπόις’ των τραπεζών, με άναρχη και χωρίς προϋποθέσεις δανειοδότηση των πάντων και για τα πάντα.
         
Εμείς και τότε κρούαμε τον κώδωνα του κινδύνου προς όλες τις πλευρές, δυστυχώς όμως δεν εισακουστήκαμε. Το τραπεζικό σύστημα λειτούργησε άναρχα προ κρίσης, συνέτεινε τα μέγιστα στην άναρχη υπερχρέωση μεγάλου πληθυσμού των ελλήνων και, δυστυχώς, εξίσου άναρχα εξακολουθεί να λειτουργεί και σήμερα.
         
Οι δανειολήπτες που σταμάτησαν να πληρώνουν το σύνολο των δόσεών τους, σταμάτησαν γιατί απλούστατα δεν μπορούν να πληρώνουν: το εισόδημα μειώθηκε ραγδαία, η αξία των ακινήτων μειώθηκε ραγδαία, οι φόροι και τα χαράτσια αυξήθηκαν ραγδαία, οι λογαριασμοί της ΔΕΗ αυξάνονται συνεχώς…
         
Η συνέπεια και η ‘μπέσα’ των δανειοληπτών αποδεικνύεται από τη συμπεριφορά τους όταν υπάρχουν εγγυητές: έχουμε έλθει σε επαφή με περισσότερες από 1000 οικογένειες. Κανένας δανειολήπτης που μπορεί να διαγράψει σημαντικά ποσά δανείων του δεν το κάνει εάν υπάρχει ένα τρίτο πρόσωπο ως εγγυητής. Αυτό είναι το προφίλ του έλληνα δανειολήπτη και ας σταματήσουν την κατασυκοφάντησή του.
         
Αναμένουμε, λοιπόν, με αγωνία διατάξεις που θα ρυθμίσουν τις οφειλές μεγάλων κατηγοριών συμπολιτών μας, όπως προαναφέρθηκε ή άλλων αρρύθμιστων έως σήμερα κατηγοριών όπως των ατομικών επιχειρήσεων και γενικά του εμπορικού κόσμου.
        
Έως τότε, οι έλληνες πολίτες δέχονται ανηλεή επίθεση από τις εισπρακτικές εταιρείες, οι οποίες δρουν με κατάφωρα καταχρηστικό τρόπο.
        
Επειδή ο πόλεμος αυτός είναι κυρίως ψυχολογικός, καλούμε τους συμπολίτες μας να απευθύνονται σε ειδικούς και αρχικώς να τηλεφωνούνε στη γραμμή τηλεφωνικής υποστήριξης «1034» και ώρες 15:00 – 18:00.

Προτρέπουμε τους καταναλωτές της Δυτικής Μακεδονίας  να αγκαλιάσουν το ΚΕ.Π.ΚΑ.  και να γίνουν ενεργά μέλη αυτού, εκδηλώνοντας παράλληλα ενδιαφέρον για την εγγραφή τους σε αυτό –αλλά και για την ανανέωση της εγγραφής τους. Θα μας βρουν στο Σωκράτειο Μπλιούρειο Ίδρυμα στην Κοζάνη (απέναντι από τον Άγιο Νικόλα) σε καθημερινή βάση και τις ώρες από 08:30 έως 12:30, ενώ δημιουργείται μία εθελοντική προσπάθεια για συνέχιση της λειτουργίας των γραφείων μας στην Πτολεμαΐδα –κάτι που θα ανακοινωθεί σύντομα).

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τα Μ.Μ.Ε. για τη θετική τους προσφορά στους στόχους που έχει θέσει το ΚΕ.Π.ΚΑ. και όλους τους καταναλωτές και τους φορείς που ενεργά και συνειδητά συμβάλλουν στην πραγματοποίηση του σκοπού αυτού.

Σας ευχαριστώ.
ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ  ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΑΝ ΩΣ ΕΞΗΣ:
Ο Αντιπρόεδρος, κ. Θωμάς Παπαγιώτας, γεωπόνος, αναφέρθηκε ως εξής:
«Θεμελιώδη δικαιώματα καταναλωτών:
Στις 15 Μαρτίου το 1962, για πρώτη φορά σε μήνυμά του  προέδρου των Η.Π.Α Τζων Φιτζέραλντ Κέννεντυ, προς το αμερικάνικο Κογκρέσο  αναγνωρίστηκε, ότι οι καταναλωτές έχουν δικαιώματα. Μεταξύ  των άλλων αναφέρει: ΄΄Καταναλωτές είμαστε όλοι, πρόκειται για την μεγαλύτερη οικονομική ομάδα, η οποία επηρεάζει  αλλά και επηρεάζεται  σχεδόν από κάθε δημόσια ή ιδιωτική οικονομική απόφαση, τη μόνη σημαίνουσα οικονομική ομάδα, η οποία δεν είναι αποτελεσματικά οργανωμένη  και της οποίας οι απόψεις δεν ακούγονται ….΄΄
To 1985 είκοσι τρία χρόνια αργότερα  αναγνωρίζονται επίσημα από την Γενική Συνέλευση του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών (Ο.Η.Ε.) οι θεμελιώδεις αρχές του καταναλωτή  και καθιερώνεται η 15η Μαρτίου κάθε έτους ως Παγκόσμια Ημέρα του Καταναλωτή .
Στην Ελλάδα αναγνωρίζονται για πρώτη φορά το έτος 1991 τα δικαιώματα των καταναλωτών με τον νόμο 1961.
Οι θεμελιώδεις αρχές  που διατύπωσε  η Γενική Συνέλευση του Ο.Η.Ε. έχουν αναγνωρισθεί  ως βασικά ανθρώπινα δικαιώματα  του καταναλωτή και έχουν θεσμοθετηθεί στις εθνικές νομοθεσίες  των περισσότερων χωρών του κόσμου.
Όλοι έχουμε το δικαίωμα προστασίας από ψεύτικες ή παραπλανητικές διαφημίσεις ή ετικέτες σήμανσης – δικαίωμα προστασίας από ανασφαλή ή χωρίς αξία φάρμακα και άλλα προϊόντα – δικαίωμα να επιλέγουμε ανάμεσα σε αρκετά ομοειδή προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές. Αλλά ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι τόσο σύνθετος, που οι ισχύοντες νόμοι δεν επαρκούν για να διασφαλίσουν τα δικαιώματα αυτά. Χιλιάδες προϊόντα καθημερινής χρήσης περιέχουν επικίνδυνες ουσίες. Κάθε χρόνο νέες χημικές ουσίες προστίθενται στα τρόφιμά μας ή ψεκάζονται στις καλλιέργειές μας. Το 90% των συνταγογραφούμενων φαρμάκων ήταν άγνωστα 25 χρόνια πριν. Αν μια νοικοκυρά δεν είναι εξειδικευμένη διατροφολόγος, μαθηματικός, χημικός ή μηχανικός κ. α., δε μπορεί να ψωνίσει για την οικογένειά της ούτε να διαχειριστεί τα οικονομικά του σπιτιού της. Νέα φάρμακα τοποθετούνται στην αγορά καθημερινά, χωρίς να είναι απαραίτητη η κατάθεση εκ των προτέρων αποδεικτικών στοιχείων ότι είναι πραγματικά αποτελεσματικά για να θεραπεύσουν τις ασθένειες για τις οποίες συνιστώνται. Το ένα πέμπτο του κρέατος που καταναλώνουμε δεν ελέγχεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Ας δούμε τα δικαιώματα των καταναλωτών
1) Δικαίωμα στην ικανοποίηση βασικών αναγκών
2) Δικαίωμα  στο νερό και τις υπηρεσίες υγιεινής (καθαρό νερό)
3) Δικαίωμα στην ασφάλεια
4) Δικαίωμα στην πληροφόρηση
5) Δικαίωμα στην επιλογή
6) Δικαίωμα στην εκπροσώπηση
7) Δικαίωμα στην αποζημίωση
8) Δικαίωμα σε ένα υγιεινό περιβάλλον
9) Δικαίωμα στην εκπαίδευση
Στο Νομό Κοζάνης η ίδρυσή του  Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών (γνωστό ως ΚΕ.Π.ΚΑ.) ξεκίνησε το 2000 και ολοκληρώθηκε το έτος 2001. Αυτό είναι μια μη κυβερνητική, μη κερδοσκοπική οργάνωση (ένωση) καταναλωτών, ανεξάρτητη και ανεπηρέαστη    από πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα. Κεντρική αποστολή του ΚΕ.Π.ΚΑ. είναι η προστασία των  δικαιωμάτων του πολίτη καταναλωτή και γενικότερα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και αξιών. Πριν δύο χρόνια με αλλαγή στο καταστατικό του επεκτάθηκε και λειτουργεί ως ΚΕΠΚΑ Δυτικής Μακεδονίας.

Οι επί μέρους στόχοι για υλοποίηση της αποστολής του αυτής είναι :
  • Η συμβολή στην ενημέρωση και την διαμόρφωση συνειδητοποιημένων, ενεργών Πολιτών –Καταναλωτών με ευαισθησία στα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον, τους δημοκρατικούς θεσμούς και την αλληλεγγύη  των πολιτών του νομού μας. 
  • Η προστασία του περιβάλλοντος.
  • Η προστασία και βελτίωση της ποιότητας ζωής.
  • Η κατοχύρωση του δικαιώματος κάθε ανθρώπου για ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης .
        Η λειτουργία του ΚΕ.Π.ΚΑ. βασίζεται σε συγκεκριμένες αρχές όπως: εθελοντισμός, αξιοπιστία, διαφάνεια, δημοκρατία, συλλογικότητα, ανεξαρτησία. Αυτές οι αρχές μας οδηγούν να λειτουργούμε ως ανεξάρτητη  Ένωση Καταναλωτών  παρεμβαίνοντας καθημερινά , οπουδήποτε χρειαστεί για την προστασία του καταναλωτή  σε Εθνικό , Ευρωπαϊκό και Διεθνές  επίπεδο μέσω της ομοσπονδίας (Ο.Ε.Κ.Ε.)
        Φροντίδα μας είναι να συνειδητοποιήσει  ο καταναλωτής τα δικαιώματα του  και τη δύναμή του. Η συμμετοχή του σε οργανώσεις με υπαρκτές, ενεργές, αδέσμευτες και δημοκρατικές διαδικασίες  αποτελεί λύση ώστε να γίνει  ενεργός και συνειδητοποιημένος  καταναλωτής .
Καθημερινά ως καταναλωτές αντιμετωπίζουμε :  
  • Οικονομικά Προβλήματα                       
  • Προβλήματα υπερχρεωμένων νοικοκυριών.
  • Προβλήματα στις χρεώσεις κινητής και σταθερής   τηλεφωνίας
  • ­Ακρίβεια καταναλωτικών αγαθών.
  • Ανατιμήσεις των τιμών των προϊόντων.
  • Διάφορα σκάνδαλα.
  • Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα  εν αγνοία μας .
  • Ανεπάρκεια ελέγχων  για ποιότητα και ασφάλεια      τροφίμων.
  • Προβληματικά και μη ασφαλή προϊόντα.
  • Υποβαθμισμένες υπηρεσίες , υγείας , παιδείας, ασφάλειας κ.α.
  • Προβληματικό και επικίνδυνο οδικό δίκτυο που στοιχίζει ανθρώπινες ζωές και τόσα άλλα.
    
Η Γενική Γραμματέας του Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ, Εύη Κτενίδου, δικηγόρος, ανέφερε σχετικώς: 
Όλοι μας βιώνουμε καθημερινά τις κάθε είδους αντιξοότητες και γνωρίζουμε, ότι τα προβλήματά της ελληνικής κοινωνίας είναι πολλαπλά και σοβαρά. Έχει γίνει πλέον αντιληπτό από όλους και σαφές, ότι μόνο ενωμένοι και οργανωμένοι θα μπορέσουμε όχι μόνο ν’ αντέξουμε αλλά και να προχωρήσουμε παρακάτω.
Η πολιτεία με την μέχρι τώρα λειτουργία της δεν μας έχει δώσει ιδιαίτερα δείγματα χρηστής αντιμετώπισης και ορθής ρύθμισης των προβλημάτων που ανακύπτουν στις εν γένει συναλλαγές, είτε αυτές αφορούν απλές, καθημερινές συναλλαγές είτε σοβαρότερες συναλλαγές, που έχουν σχέση είτε με το τραπεζικό σύστημα είτε με διάφορους οργανισμούς είτε διάφορες μεγάλες ιδιωτικές οικονομικές μονάδες.
Τα πάντα έχουν αφεθεί στην αυτορρύθμιση της αγοράς, η οποία όμως παρουσιάζει πολλές στρεβλώσεις με αποτέλεσμα να επιβάλουν σε βάρος της μεγαλύτερης κοινωνικής ομάδας, αυτής των καταναλωτών δυσβάστακτους όρους και βάρη.
Η αντιμετώπιση όλων των δυσμενών σε βάρος των καταναλωτών συνεπειών δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί παρά οργανωμένα.     
Καίριο ζήτημα, κατά την προσωπική μου άποψη, στην σημερινή εποχή, που πρέπει να αντιμετωπιστεί συλλογικά και με δυναμική, αποτελεί η ανυποχώρητη θέση των τραπεζών ως προς τις αξιώσεις τους έναντι των οφειλετών τους και η επίδραση αυτών στις αποφάσεις των Κυβερνώντων με την συγκάλυψη και υποστήριξη της Τρόικα, πρακτική με πάμπολλες, δυσανάλογες και βαριές συνέπειες για τους δανειολήπτες που προέβησαν σε δανεισμό υπό όλως διαφορετικές οικονομικές συνθήκες και εισοδηματικά δεδομένα, χωρίς να λαμβάνονται καθόλου υπόψη οι δραματικές και απρόβλεπτες καταστάσεις από εξωγενείς παράγοντες (περικοπές μισθών, συντάξεων, δώρων, επιδομάτων, απολύσεις κ.α.), που βιώνει το αδύναμο συμβαλλόμενο μέρος, ήτοι ο δανειολήπτης-καταναλωτής. Από την θέση μου πια ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών Δυτικής Μακεδονίας, και συγκεκριμένα με την ιδιότητα μου ως Γενική Γραμματέας, θα εντείνω τις προσπάθειες και θα αξιοποιήσω κάθε δυνατό μέσο για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των καταναλωτών και δανειοληπτών, που καθημερινώς καταπατούνται εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων, παρά την υπάρχουσα νομολογία ανωτάτων δικαστηρίων, που έχουν αποφανθεί επανειλημμένα για την καταχρηστικότητα τραπεζικών όρων.
Η δράση μας βέβαια ως ένωση καταναλωτών δεν θα περιοριστεί στην αντιμετώπιση των κακόπιστων ενεργειών των τραπεζικών ιδρυμάτων αλλά θα επεκταθεί σε κάθε είδους παράνομης μετακύλισης βαρών στον καταναλωτή από οπουδήποτε και αν προέρχονται αυτά.
Προσωπικά, εδώ και τρία περίπου χρόνια, έχω εντάξει τις δυνάμεις μου, από το δικό μου βέβαια μετερίζι, σ’ αυτή την οργανωμένη προσπάθεια, που ονομάζεται ΚΕ.Π.ΚΑ., ελπίζοντας σ’ ένα καλύτερο αύριο για όλους μας, είτε αυτοί είμαστε νέοι,  είτε ηλικιωμένοι, είτε οικογενειάρχες, είτε άνεργοι.
 Η ΟΡΘΗ λειτουργία κάθε συστήματος, εμπορικού, καταναλωτικού, τραπεζικού, μας αφορά ΟΛΟΥΣ, γιατί βοηθώντας στην ορθή λειτουργία των παραπάνω, βοηθάμε συγχρόνως στον ορθό τρόπο διαβίωσης, στον ορθό τρόπο επικοινωνίας, στον ορθό τρόπο ανάπτυξης της χώρας μας.

Ο Ταμίας του Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ, Βασίλης Ιωαννίδης, δικηγόρος, ανέφερε για ποιους λόγους αξίζει κάποιος να είναι μέλος στο ΚΕΠΚΑ, και έκανε αναφορά στη σημασία των ενώσεων καταναλωτών στη σύγχρονη ζωή που είναι πολύπλοκη και εμφανίζονται ολοένα και περισσότεροι τρόποι συναλλαγών και όλο και περισσότερες νέες συνδιαλλαγές και νέες μορφές προϊόντων και παροχής υπηρεσιών.
Κατόπιν έκανε μία σύντομη μνεία στον κοινωνικό ρόλο του ΚΕΠΚΑ και σύντομη αναφορά στη συνδρομή του στις ευπαθείς κοινωνικές ομάδες ( χαράτσι ΔΕΗ, υπερχρεωμένοι κλπ ).

Το μέλος του Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ, Βασιλική Διάφα, δικηγόρος, ως Νομική Σύμβουλος του ΚΕΠΚΑ Δυτ. Μακεδονίας, τόνισε ότι η παρούσα οικονομική συγκυρία δημιουργεί πλήθος νομικών θεμάτων και προβλημάτων στο καταναλωτικό κοινό σε όλες του τις συναλλαγές και ιδιαίτερα στις συναλλαγές του με το χρηματοπιστωτικό σύστημα. Είναι ευτυχές το γεγονός ότι στο νέο Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ Δ. Μακεδονίας είμαστε τέσσερις (4) νομικοί και θα καταβάλλουμε όλοι μας, έχοντας και τη συνδρομή της ομάδας των νομικών που συνδράμουν τους υπερχρεωμένους, αλλά και εγώ προσωπικά ως νομική σύμβουλος του ΚΕΠΚΑ, τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια, προκειμένου να φανούμε αντάξιοι στις προσδοκίες του καταναλωτικού κοινού της περιοχής.
Το μέλος του Δ.Σ. του ΚΕΠΚΑ, Κων/νος Αγγελίδης, έμπορος, ανέφερε ότι καταναλωτές είναι και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, αλλά και οι έμποροι και δεν πρέπει να παραγνωρίζονται και τα δικά τους δικαιώματα. Πρότεινε ενεργότερους διαύλους επικοινωνίας με το ΕΒΕ και τους Εμπορικούς Συλλόγους, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στο πρόβλημα που έχει ανακύψει με τις υποθέσεις του ελβετικού φράγκου.

Τέλος, η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων του ΚΕΠΚΑ, κα Αναστασία Σιλιάφη, διατροφολόγος, έκλεισε την Συνέντευξη Τύπου, προβαίνοντας σε ένα κάλεσμα στους καταναλωτές, να ενδυναμώσουν τις τάξεις του ΚΕΠΚΑ, προκειμένου να ακουστεί η φωνή μας στις σημερινές δύσκολες συνθήκες. Επίσης δήλωσε τη συμμετοχή του ΚΕΠΚΑ και των μελών του στην «Ώρα της Γης 2013» και συγκεκριμένα το Σάββατο, 23 Μαρτίου και ώρα 20:30, οπότε και θα κατεβάσουμε τους διακόπτες του ηλεκτρικού ρεύματος. Περιμένουμε όλους τους πολίτες – καταναλωτές να προσέλθουν στα γραφεία μας στο Μπλιούρειο Ίδρυμα (απέναντι από τον Άγιο Νικόλαο) Δευτέρα με Παρασκευή και ώρες 08:30-12:30 πμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου